Genel Bilgiler

Köklü Geçmiş, Güçlü Gelecek İçin; Bizimle Başla…

Birim 36-69 aylık çocuklara kurumsal okul öncesi eğitim vermektedir. Bu yaş grubu çocukları tüm gelişim alanlarında destekleyecek, aile katılımlı eğitim programları uygulanmaktadır.

Okulumuz hafta içi 08.00-17.30 saatleri arasında açık olup, eğitim dönemi Eylül-Haziran aylarını kapsamaktadır. Temmuz-Ağustos aylarında ise okulumuzda yaz okulu programı uygulanmaktadır.

 

Tarihçe

Birim, 1985-1986 eğitim yılında Kurucu Rektör Orhan Oğuz’un talimatıyla "Okul Öncesi Eğitim Merkezi" adı altında Göztepe Kampüsü’nde faaliyete başlamıştır.

Merkez çalışmalarını 1996 yılında Haydarpaşa Kampüsü’nde açılan birimle iki kampüste sürdürmüştür.

2005 yılı itibari ile  Okul Öncesi Eğitim Uygulama Birimi olarak Atatürk Eğitim Fakültesi’ne bağlı olarak çalışmalarını Göztepe ve Haydarpaşa kampüslerindeki binalarında sürdürmüştür.

Prof. Dr. Ayla Oktay Okul Öncesi Eğitim Uygulama Birimi adı altında 2008 yılında Göztepe Kampüsü’ndeki birim, 2006 yılında Yapı Güçlendirmesi yapılan Küme Sokaktaki binasına geçmiş; 2009 yılında Haydarpaşa Birimi de bu binaya geçerek tek birim halinde çalışmalarını sürdürmüştür. Birim, Üniversite Yönetim Kurulu Kararı ile 16.07.2019 tarihi itibarıyla Sosyal Tesisler İşletme Müdürlüğü bünyesine alınmış olup faaliyetlerine İşletme Müdürlüğü altında devam etmektedir.

 

Vizyonumuz

Okul öncesi eğitimin evrensel amaçları çerçevesinde, güvenli ve sevgi dolu bir eğitim ortamında 36-69 aylık çocuklarımızın gelişimsel özelliklerini, gereksinimlerini ve bireysel farklılıklarını göz önüne alarak, kendi potansiyellerini gerçekleştirebilecekleri;  geleceğin düşünen, sorgulayabilen, yaratıcı, üretken ve aydınlık yüzlerini yetiştirmektir.

 

Misyonumuz

Çağdaş eğitim ilke ve değerleri ışığında, Marmara Üniversitesi deneyimi ve kadrosuyla, okul öncesi eğitim alanında örnek uygulama modelleri oluşturmak; çocuk merkezli yaklaşımla, alanındaki yenilikleri eğitim ortamına taşımak;  yaratıcı, özgüveni yüksek, eleştirel düşünme becerilerine,  sorumluluk bilincine ve toplumsal değerlere sahip  bireyler için ailelerin de katılımının sağlandığı gelişimsel eğitim programları geliştirmek ve uygulamaktır. 

 

Eğitim

Öğrencilerimizin tüm gelişim alanlarını destekleyici bütüncül bir yaklaşımla, bireysel farklılıkları temel alan, öğrencinin merkezde olduğu, güvenli ve sevgi dolu bir ortamda eğitim vermekteyiz. Öğrencilerimizin akademik ve sosyal becerilerini destekleyici çalışmalarla kendilerini özgürce ifade etmelerini, özgüven ve özdenetim sahibi olmalarını, kendi kararlarını alabilmelerini, problem çözebilmelerini, yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini kullanabilmelerini destekliyor;  yaş guruplarına göre alacakları akademik eğitim, kavram, algı, dikkat ve ses çalışmaları ile onları ilkokula hazırlıyoruz.

Eğitim programımızda her ay bir temaya yer veriyor ve bir proje konusunu uyguluyoruz. Programımızda yer verdiğimiz gezi ve etkinlikler ile her ay öğrenilenleri pekiştiriyoruz.

 

Rehberlik

Okul öncesi dönemde yeri ve önemi büyük olan rehberlik çalışmaları, alanında uzman rehber öğretmenimiz tarafından rehber öğretmen-sınıf öğretmeni işbirliği ile yürütülmektedir. Rehberlik çalışmaları kapsamında yıl boyunca okulumuzda öğrencileri gözlemleme, öğrencilerin bireysel özelliklerine yönelik tanıma çalışmaları, sınıf rehberliği çalışmaları, belirli periyotlarda öğrencilerin yaş seviyesine uygun testler uygulanması ve sonuçların raporlanması ve değerler eğitimi çalışmaları yapılmaktadır. Uygulanan tüm çalışmaların sonuçları yıl içerisinde velilerimiz ile yapılan bireysel görüşmelerde paylaşılmaktadır.

 

Eğitim Felsefemiz

Yaşamın temelini oluşturan okulöncesi dönemde, yapılan tüm eğitimsel çalışmaların öğrencilerimize anlamlı katkılar sağlaması için eğitim ilkelerimiz;

  • Fiziksel, sosyal-duygusal, dil ve bilişsel gelişim özelliklerine göre bireysel farklılıklarına uygun eğitim ortamı düzenlemek,
  • Tüm gelişim alanlarında etkin destek sağlayarak ilköğretime hazırlamak,
  • Kendilerini özgürce ifade edecekleri, saygı, sevgi, işbirliği, yardımlaşma, hoşgörü, paylaşma duygu ve davranışlarını geliştirecekleri demokratik eğitim ortamları sunmak,
  • Öğrenci merkezli, aktif öğrenme ortamları oluşturmak,
  • Özgüven ve öz denetim sahibi olmalarını sağlayacak sosyal ve bireysel ortamlar oluşturmak,
  • Yaratıcı, aktif deneyimler sağlamak,
  • Kendi yeteneklerinin farkında olan bireyler yetiştirmek,
  • Aileleri eğitim ortamına dahil etmek,
  • Yüksek kalite anlayışı içinde etkili bir uygulama ve değerlendirme sistemi geliştirerek uygulamaya koymak.

Bu sayfa Prof.Dr. Ayla Oktay Okul Öncesi Eğitim Uygulama Birimi tarafından en son 07.11.2022 09:03:47 tarihinde güncellenmiştir.

Prof.Dr. Ayla Oktay Okul Öncesi Eğitim Uygulama Birimi

HIZLI ERİŞİM